Sertai Kami di Facebook

Thursday, March 1, 2012

Ebook Rahsia Poligami sedang hangat dipasaran

0 comments
Seorang Usahawan internet iaitu Shekh Mohd Haqimie telah menghasilkan sebuah ebook yang sedang hangat dipasaran berjudul "Rahsia Poligami"

Ebook ini dihasilkan bertujuan untuk memberi pendedahan kepada kaum lelaki dan juga kaum wanita tentang kebaikan, keburukan dan kaedah yang betul tentang Poligami..

Apabila berbicara tentang poligami, kebanyakan wanita cepat melenting disebabkan perkara itu sangat sensitif untuk dibincangkan. Kenapa? Kerana mereka tidak rela berkongsi kasih.

Sedangkan, sekiranya mereka izinkan dan merelakan poligami, wanita tersebut dapat merasai istilah pengorbanan dalam Islam dan martabat mereka diangkat setinggi-tingginya bukan dijatuhkan.

Maka dengan itu, lahirlah sebuah panduan berkenaan poligami yang diberi nama ‘Rahsia Mudah Poligami’ oleh Shekh Mohd Haqimie. Ketahuilah, panduan ini bukan untuk merosakkan sesebuah rumahtangga, Masya-Allah.

Bukan itu tujuan panduan tersebut dihasilkan. Malah, penulis panduan itu sama sekali melarang para lelaki yang ingin berpoligami tetapi tidak memenuhi syarat-syarat yang telah ditetapkan oleh syarak.

Tujuan utama ‘Rahsia Mudah Poligami’ dihasilkan adalah semata-semata sebagai pemudahcara dan pemahaman kepada para lelaki yang mempunyai niat untuk berpoligami tetapi merasakan impian itu sukar dicapai.

Panduan ini membicarakan berkenaan kaedah berpoligami di Malaysia tanpa sebarang risiko. Kaedah yang ditunjukkan termasuklah bagaimana seorang suami yang berpoligami tetapi bernikah di luar negara dapat mendaftar di Malaysia dengan selamat tanpa didenda.

Baik, selain itu, antara topik-topik yang diketengahkan dalam panduan ini adalah:

- Pengenalan Poligami
- Hukum Poligami
- Hikmah Poligami
- Tanggungjawab Poligami
- Prosedur Poligami
- Pendaftaran Poligami
- Soalan Lazim Poligami
- Dan banyak lagi

Mengikut kajian penulis, ramai suami yang mampu dan ingin berpoligami tetapi tidak tahu kaedah yang betul dan selamat. Mereka sukar untuk mendapat maklumat lengkap tentang poligami kerana kurang rujukan.

Akhirnya, disebabkan tidak mempunyai maklumat lengkap berkenaan poligami, mereka bertindak dengan menjalinkan hubungan sulit yang tidak sah. Apa yang mereka dapat? DOSA!

Hal ini menjadi bertambah rumit apabila mereka menerima dan terpengaruh dengan ideologi barat yang menentang poligami tetapi menghalalkan hubungan sulit. Maknanya, membenarkan suami mempunyai perempuan simpanan.

Padahal, ideologi itu salah dan bertentangan dengan ajaran agama Islam. Disebabkan itulah penulis bertindak menulis panduan lengkap tentang poligami untuk menyalurkan maklumat yang betul dan tepat kepada para lelaki.

Dalam panduan ini juga, penulis menerangkan apakah tanggungjawab si suami selepas berpoligami, kesan poligami dan bagaimana untuk mengharungi kehidupan selepas berpoligami.

Apa yang boleh saya katakan, panduan ini amat sesuai buat anda yang mempunyai niat untuk berpoligami mahupun telah berpoligami tetapi masih ragu-ragu dengan isu-isu poligami yang sering timbul.

Jika anda ingin dapatkan panduan ini, anda tidak perlu risau dengan kandungannya. Ini kerana, setiap topik dan tindakan yang disampaikan adalah berdasarkan nasihat dan pandangan terbaik daripada hakim Mahkamah Syariah.

Oh ya.. Anda juga akan mendapat tiga panduan lain sebagai bonus percuma. Bonus-bonus yang diberikan adalah; Teknik Kuat Tenaga Batin, Rahsia Melembutkan Hati Isteri, Rahsia Kebahagian Rumahtangga.

Sekiranya anda berminat, sila layari ke laman web berikut untuk dapatkan panduan ‘Rahsia Mudah Poligami’ ini sekarang juga:


Semoga perkongsian di atas memberi manfaat kepada anda dan sekian, terima kasih kerana sudi meluangkan masa untuk membaca.

Terdapat banyak isu yang boleh disenaraikan apabila seseorang itu berpoligami. Walaubagaimanapun, poligami pada hari ini telah ditutupi kebaikannya dengan dakyah atau tomahan daripada fahaman songsang yang berpaksikan kepada pendidikan barat yang mengharamkan poligami dalam kehidupan.

Kelebihan berpoligami adalah sangat berasas dan memenuhi fitrah kejadian manusia. Cuba bayangkan jika Islam tidak membenarkan poligami, kemungkinan putaran sosial dalam kehidupan manusia boleh menjadi tunggang-langgang. 

Antara kebaikan berpoligami yang dituntut dalam Islam bagi mereka yang mampu adalah:

  • Menyelamatkan suami daripada melakukan penzinaan disebabkan wujudnya halangan berbentuk syariat bagi wanita iaitu haid dan nifas.
  • Mendapatkan keturunan kerana isteri disahkan tidak dapat melahirkan anak atau isteri sudah terlalu tua dan sudah putus haid.
  • Memelihara lelaki yang mempunyai kemahuan dan nafsu seks yang tinggi daripada melakukan zina.
  • Poligami menghindar daripada berlaku perceraian kerana isteri mandul, sakit atau terlalu tua.
  • Menghindari daripada perempuan bergelar anak dara tua di mana zaman sekarang lebih ramai perempuan daripada lelaki dan mereka dapat merasai kehidupan berumahtangga.
  • Keperluan lelaki yang berhijrah jauh mencari rezeki, yang sentiasa kesunyian tiada teman bagi mengelakkan berlakunya hubungan haram.
  • Andainya poligami tidak dibolehkan, wanita hanya akan menjadi alat pemuas nafsu bagi mereka  yang mempunyai harta dan kesenangan tetapi tidak mempunyai tanggujawab sepatutnya terhadap wanita tersebut.
  • Untuk menghindari kelahiran anak-anak yang tidak sah keturunan yang merosakkan kesejahteraan umat manusia. Anak luar nikah mempunyai hukum yang berbeza daripada anak yang sah, dan mengelakkan anak dan keluarga terasa malu dengan keturunannya.
  • Menambah hubungan antara keluarga melalui ikatan yang dijalinkan.
  • Kehormatan wanita akan terjaga apabila ia dilindungi oleh kaum Adam yang ingin mengambilnya sebagai isteri.
  • Memberi kesempatan yang lebih besar kepada para isteri beramal apabila tibanya giliran isteri yang kedua.
  • Menambah bilangan keturunan.
  • Mengeratkan lagi kasih sayang apabila perjumpaan isteri digilirkan.

Sudah terang lagi bersuluh dengan keterangan di atas, dapatlah kita rungkaikan bahawa pologami yang diharuskan Islam bukanlah untuk memenuhi tuntutan nafsu seks bagi kaum lelaki tetapi mempunyai maksud serta tujuan untuk kemaslahatan ummah.

Islam juga tidak memandang mudah tentang syarat-syarat yang dikenakan terhadap suami yang berpoligami. Sekiranya syarat-syarat tersebut tidak dapat dipenuhi maka mereka ditegah untuk melakukan poligami yang boleh membawa mereka kepada lembah dosa yang bertentangan dengan ajaran Islam.

Poligami itu tidak buruk tetapi menjadi buruk apabila orang yang sesat mengamalkan poligami. Poligami adalah hukum yang telah ditetapkan oleh Allah S.W.T kerana-NYA adalah Maha mengetahui segala keperluan dan kehendak hambanya.

Allah tidak menghalalkan apa yang akan memudaratkan hambanya. Dalam poligami tiada buruknya. Cuma tanggungjawab yang perlu dipikul adalah berganda berbanding sebelumya. Tanggungjawab dalam melaksanakannya merupakan cabaran paling penting dalam berpoligami.

Hal poligami ini menjadi lebih parah dengan gembar gembur yang dimainkan oleh media dalam menyebarkan seolah-olah poligami itu salah dan tidak dibenarkan. Maka, poligami itu akan bertukat menjadi pengalaman pahit apabila:

- Pengamalnya tidak mendalami ilmu sebelum berpoligami.

- Pengamalnya tidak mengikut Al-Quran dan As-Sunnah apabila berpoligami.

- Pengamalnya bertujuan untuk mengkianati wanita.

- Pengamalnya berpoligami berdasarkan nafsu semata-mata.

- Pengamalnya tidak pandai untuk menguruskan rumahtangga.

Oleh itu, sekiranya anda mempunyai niat untuk berpoligami, sila dalami terlebih dahulu ilmunya. Untuk itu, anda boleh dapatkan panduan lengkap poligami yang diberi nama ‘Rahsia Mudah Poligami’ dengan klik pada banner di bawah:

0 comments:

Post a Comment

Iklan Paling Diminati..

Iklan (125X125)

Iklan (468 x 60)

Ilmu Pelaburan

Info Keluarga

Pemasaran Internet

Iklan (150X150)

Ruangan Iklan Secara Percuma Di Blog Discount Hari2

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Terlebih dahulu saya ingin mengucapkan Selamat Datang..dan ribuan Terima kasih kerana sudi mengunjungi blog ini.

Tujuan blog ini diwujudkan adalah untuk memberi peluang kepada orang ramai untuk mengiklankan perniagaan mereka..

Kepada rakan-rakan yang berminat untuk meletakkan iklan di blog ini.. jangan segan silu untuk menghubungi saya menerusi email atau menghantar sms kepada saya seperti berikut:

email: nuargto@gmail.com
H/P : 0165425547

Anda boleh menghubungi saya menerusi perbualan telefon hanya apabila berada di luar waktu bekerja. Tetapi saya syorkan anda menghantar sms kepada saya terlebih dahulu..

Iklan anda akan disiarkan selewat-lewatnya dalam tempoh 7 hari selepas maklumat pengiklanan saya terima..

Terdapat 4 ruangan pengiklanan yang boleh anda pilih seperti berikut:

1) Iklan pada Post (boleh letakkan gambar dan penerangan produk/hartanah). Iklan anda akan turut dikongsikan di Fanpage Discount hari2
2) Banner bersaiz 468 X 60 (RM20)
3) Banner bersaiz 150 X 150 (RM15)
4) Banner bersaiz 125 X 125 (RM10)

Tempoh pengiklanan untuk banner bersaiz 468X60, 150X150 dan 125X125 ialah satu bulan sahaja. Selepas cukup satu bulan, sekiranya anda berminat untuk melanjutkan tempoh pengiklanan tersebut anda perlu membuat bayaran tambahan.

Semoga usaha anda meletakkan iklan di Blog Discount Hari2 akan memberi manfaat kepada anda..

"Blog Discount Hari2 sentiasa berusaha untuk memberikan yang terbaik kepada anda"

Sekian, Terima kasih..

(Muhamad Anuar Bin Marsib)
Admin
Blog Discount Hari2

Koleksi Blog Saya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...