Sertai Kami di Facebook

Sunday, March 4, 2012

Pakej Pelaburan Emas daripada seorang Pensyarah Universiti..

0 comments
Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Artikel ini dikongsikan oleh seorang pensyarah Universiti dari Selatan Tanah Air yang telah terlibat selama beberapa tahun dalam bidang pelaburan emas.. Tentu banyak Tips yang beliau ingin kongsikan kepada kita semua tentang teknik pelaburan emas ini...

Mari kita bersama-sama membaca aritikel beliau...

________________________________________________________________

 

 Hari ini saya nak berkongsi satu topik penting iaitu Cara berkesan, Pantas dan Menjimatkan dalam melabur emas.

Masa kini memang ramai di antara kita yang sedang melabur dalam emas. Sana-sini orang bercerita tentang kehebatan pelaburan emas.

Iklan di TV dan banyak bank mula membuka kaunter MENJUAL emas-emas mereka. Hinggakan dalam apa-apa pertandingan dan produk pun dikaitkan dengan emas.

Tentu anda pernah dengar kan dalam satu kempen beli produk mereka, hadiah yang ditawarkan adalah jongkong emas !!

Tidak terkecuali juga, banyak slot-slot rancangan ekonomi di TV dan internet, mula mengulas dan bercerita tentang pelaburan emas. Dato’ Salleh Majid, bekas pengerusi BSKL juga turut berkata dalam satu rancangan eonomi di TV, anda tidak perlu fikir risiko ketika melabur emas, kerana satu sifat penting emas yang perlu kita tahu adalah EMAS KALIS INFLASI.....ia tidak akan terkesan oleh inflasi.

Zaman ini adalah zaman kenaikan harga emas. Seluruh orang memperkatakan tentang pelaburan emas. Pengalaman saya menghadiri seminar – seminar tentang pelaburan emas, memperlihatkan amat ramai yang hadir ingin tahu bagaimanakah caranya pelaburan emas ini dimainkan.

Pengalaman saya sendiri mengendalikan seminar dan talk pasal emas yang baru-baru ini dibuat di UTHM pada 1 Januari 2011 lalu, juga memperlihatkan kesedaran dan minat orang ramai untuk melabur emas. Mereka sanggup datang dari Kuantan ke UTHM Johor semata-mata mahu mengetahui ilmu melabur emas yang unik ini.

Namun, hakikat pelaburan emas yang perlu kita ketahui adalah, ia juga seperti lain-lain jenis pelaburan komoditi. Pasaran emas juga bersifat turun dan naik harganya.

Hari ini harga naik, tup tup esok lusa, harga jatuh kembali dan tak lama selepas itu naik balik. Tapi jika kita melihat dalam satu jangka masa yang sederhana dan lama, 1 tahun ke atas, memang harga naik.

Atas sebab inilah ramai juga pelanggan dan rakan kenalan yang telah melabur emas, saya perhatikan hanya mengguna pakai strategi beli, simpan dan jual balik.

Anda beli emas pelaburan pada harga tertentu. Kemudian simpan untuk satu jangka masa yang tertentu dan jualnya kembali setelah ada untung sedikit atau tiba-tiba sesak nak pakai cash.

Mungkin Anda tidak sedar di luar sana banyak institusi Ar Rahnu dan kedai Pajak Gadai tumbuh seperti cendawan selepas hujan apabila trend orang membeli emas macam membeli pisang goreng panas semakin menjadi-jadi. Pernahkah Anda terfikir, kenapa ini berlaku?

Jika Anda hendak tahu, semakin ramai orang yang melabur dalam emas mula menyedari satu kelebihan melabur dalam emas fizikal ini adalah EMAS BOLEH DI CAGAR UNTUK MENDAPATKAN CASH ....!! Inilah yang membuatkan pelaburan emas sangat unik berbanding lain-lain jenis pelaburan.

Dan untuk pengetahuan anda, semakin ramai juga mereka yang telah melabur dalam emas mempelajari teknik-teknik pelaburan emas yang digabungkan dengan sistem pajak gadai Ar Rahnu untuk menambahkan lagi pulangan pelaburan emas mereka.

Kini Ar Rahnu bukan lagi tempat bagi mereka yang terdesak, malah ramai tokey-tokey besar dan kontraktor besar mula menggunakan Ar Rahnu dalam perniagaan. Jadi ini satu peluang yang anda tidak seharusnya lepaskan begitu sahaja.

Saya ingin berkongsi satu kisah client saya seorang tokey kontraktor, membeli emas dalam kuantiti 800 gm emas 999. Saya sarankan dia agar  guna teknik ar rahnu melalui penstrukturan pinjaman ar rahnu.

Apabila beliau sudah faham teknik yang saya terangkan, bila ditanya mana dapat cash sebanyak itu? Dia menjawab, duit baucer payment projek dah dapat, jadi sebelum mula site projek dalam 4-6 bulan lagi, nak melabur emas dan guna teknik ini dalam emas.

By the time projek bermula selepas 4 bulan, emas yang sudah ditanam di ar rahnu pasti sudah mengalami keuntungan dan apa yang menariknya adalah bukan sahaja keuntungan kenaikan harga emas beliau dapat, malah duit modal pelaburan juga tidak hangus. Itulah kelebihan emas fizikal.

Adakah anda ingin mempelajari rahsia-rahsia pelaburan emas dan teknik menggunakan sistem Ar Rahnu dalam kewangan peribadi anda? Jika anda takde wang yang cukup, tahukah anda ada caranya yang berkesan dan praktikal untuk anda membeli emas dengan duit gaji anda sahaja. Ada satu panduan yang telah dicipta untuk membolehkan mereka yang agak ”tight budget bulanan” untuk membeli emas dengan konsisten.

Saya ada teknik berkesan, mudah dan menjimatkan serta lumayan dalam pelaburan emas dan Teknik Pajakan Ar Rahnu yang saya telah pelajari dari sifu sifu emas di luar sana dan telah saya praktiskan.

Ianya adalah hasil nukilan saya sendiri berdasarkan pengalaman saya dalam trading dan pelaburan emas. Alhamdulillah sambutan terhadapnya amat baik. Saya jamin ianya sangat membantu. Untuk maklumat lanjut, sila klik pada banner di bawah:


Sekian sahaja tips kali ini, berjumpa lagi.......

Daripada

(Khairulnizam Ngadimon)

www.pakejpelaburanemas.com

0 comments:

Post a Comment

Iklan Paling Diminati..

Iklan (125X125)

Iklan (468 x 60)

Ilmu Pelaburan

Info Keluarga

Pemasaran Internet

Iklan (150X150)

Ruangan Iklan Secara Percuma Di Blog Discount Hari2

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Terlebih dahulu saya ingin mengucapkan Selamat Datang..dan ribuan Terima kasih kerana sudi mengunjungi blog ini.

Tujuan blog ini diwujudkan adalah untuk memberi peluang kepada orang ramai untuk mengiklankan perniagaan mereka..

Kepada rakan-rakan yang berminat untuk meletakkan iklan di blog ini.. jangan segan silu untuk menghubungi saya menerusi email atau menghantar sms kepada saya seperti berikut:

email: nuargto@gmail.com
H/P : 0165425547

Anda boleh menghubungi saya menerusi perbualan telefon hanya apabila berada di luar waktu bekerja. Tetapi saya syorkan anda menghantar sms kepada saya terlebih dahulu..

Iklan anda akan disiarkan selewat-lewatnya dalam tempoh 7 hari selepas maklumat pengiklanan saya terima..

Terdapat 4 ruangan pengiklanan yang boleh anda pilih seperti berikut:

1) Iklan pada Post (boleh letakkan gambar dan penerangan produk/hartanah). Iklan anda akan turut dikongsikan di Fanpage Discount hari2
2) Banner bersaiz 468 X 60 (RM20)
3) Banner bersaiz 150 X 150 (RM15)
4) Banner bersaiz 125 X 125 (RM10)

Tempoh pengiklanan untuk banner bersaiz 468X60, 150X150 dan 125X125 ialah satu bulan sahaja. Selepas cukup satu bulan, sekiranya anda berminat untuk melanjutkan tempoh pengiklanan tersebut anda perlu membuat bayaran tambahan.

Semoga usaha anda meletakkan iklan di Blog Discount Hari2 akan memberi manfaat kepada anda..

"Blog Discount Hari2 sentiasa berusaha untuk memberikan yang terbaik kepada anda"

Sekian, Terima kasih..

(Muhamad Anuar Bin Marsib)
Admin
Blog Discount Hari2

Koleksi Blog Saya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...